6. maj 2019: Gå-hjem-møde om AKUT og de nye vilkår, forretningsgange og retningslinjer i København

I maj 2018 udsendte AKUT-fonden nye vilkår for modtagelse af AKUT-midler for kalenderåret 2018 og fremover. Er din organisation i mål med disse nye forretningsgange?

Deltag i Ri’s gå-hjem-møde om AKUT-midlerne og de nye forretningsgange

I maj 2018 udsendte AKUT-fonden nye vilkår for modtagelse af AKUT-midler for kalenderåret 2018 og fremover.

De nye vilkår medførte, at alle organisationer der modtager midler fra AKUT-fonden pr. 31. december 2018, skulle have tilrettelagt interne forretningsgange og regelsæt for organisationens anvendelse af AKUT-midlerne, samt at organisationens revisor skulle afgive erklæring herom med høj grad af sikkerhed.
 

Er din organisation i mål med disse nye forretningsgange?
 

Ri er den foretrukne rådgiver for en lang række organisationer, der modtager AKUT-midler og har derfor indgående praktisk kendskab til, hvordan de enkelte organisationer har tilrettelagt forretningsgange og regelsæt for brugen af AKUT-midler - og vi afholder nu et gå-hjem-møde om AKUT og de nye vilkår og retningslinjer.

Eva Agerlin fra Forhandlingsfællesskabet, som har deltaget i forhandlingerne om de nye vilkår for modtagelse af AKUT-midler, vil være tilstede og vil fortælle om baggrunden for de nye vilkår, herunder om de forhandlinger, der udmøntede sig i de nye vilkår.

Herudover vil partner og statsautoriseret revisor Tine Kristiansen Bünger fra Ri fortælle om ændringen i erklæring fra revisor, samt hvordan organisationerne kan tilsikre, at opfylde de nye vilkår for AKUT-midler fremadrettet.

På gå-hjem-mødet om AKUT vil du få indsigt i:

  • Forhandlingerne i AKUT-fonden om de nye vilkår for modtagelse af AKUT-midler
  • Årsagen til, at forvaltning af regelsættet for brugen af AKUT-midler er udlagt til modtagerorganisationerne
  • Det fremadrettede omfang af revisors erklæring på AKUT-regnskabet
  • Forberedelse til revisors revision af AKUT-regnskabet for 2018
  • Hvad sker der, hvis man ikke var i mål med forretningsgangene pr. 31. december 2018?

Herudover vil du have mulighed for at sparre med lignende organisationer, der modtager AKUT-midler om de problemstillinger, de enkelte organisationer har oplevet i arbejdet med tilrettelæggelse af forretningsgange for brugen af midlerne.

Målgruppe:
Gå-hjem-mødet er målrettet ansvarlige for AKUT-midler i organisationer der modtager sådanne midler.

Deltagelse i mødet er gratis.

Har du praktiske spørgsmål kontakt venligst marketing- og kommunikationschef, Mia Eton-McKinsey på mail [email protected] eller tlf. 3038 2133

Vi glæder os til at se jer alle!


Frist for tilmelding til dette event er overskredet.

Kontakt os på mail [email protected] for eventuel sen tilmelding

Se kommende begivenheder her

Hent kalenderfil (virker til de fleste programmer)

Tilføj til Google Kalender

Se læringsmateriale
Kontakt